1.פרסום בדיגיטל
בעשור האחרון, שיטות השיווק והפרסום השתנו לגמרי. כל עסק באשר הוא, משקיע נתח גדול מתקציב הפרסום שלו גם בדיגיטל. הלקוחות שלך נמצאים שם וזו הדרך הטובה ביותר להגיע אליהם.
ראשית, דאגי לפתוח סביבה דיגיטלית שתציג את העסק שלך בצורה רחבה ככל הניתן. מהי סביבה דיגיטלית? זה יכול להיות כרטיס ביקור דיגיטלי, דף נחיתה, אתר תדמיתי מקצועי, עמוד עסקי ברשתות חברתיות וכו', בנכס הדיגיטלי שיצרת תוכלי להעלות תמונות המספרות את שירותייך, סרטוני וידיאו המסבירים על תהליכי העבודה שלך, המלצות מלקוחות מרוצות ומאמרים מקצועיים בנושא התחום שלך. שימי לב שבפרסום הדיגיטלי – המסר העיקרי המועבר הוא לא באמצעות מילים אלא באמצעים ויזואליים. למזלך, בתחום הביוטי קל להעביר מסר ויזואלי קולע ולהשיג חשיפה גדולה בזכות תמונה טובה אחת ששווה אלף מילים.
חשוב לזכור כי נכס כזה יוצר את הצעד הראשון שלך בנוכחות יציבה בזירה הדיגיטלית. עלות נכס כזה לטווח הארוך היא אפסית לעומת השיטה המסורתית של פרסום בעיתונים מידי תקופה.
מה כדאי להעלות לנכס הדיגיטלי שאת בונה?
סרטונים קצרים של סוגי הטיפולים או השירותים שאת עושה, טיפים שאת נותנת למטופלות בנושאים שונים, תמונות לפני ואחרי, מבצעים שווים בתקופות מתאימות, תמונות של הקליניקה היפה שלך וכל העולה על רוחך. תכנים מעניינים התחדשים מידי תקופה מביאים לחשיפה טובה וסקרנות מצד העוקבות שלך. לכן יש לדאוג לתחזק את האתר או הנכס כך שיהיה בו חידושים מעניינים מידי תקופה.
2. מתי כדאי לפרסם את העסק שלך?
לאחר שיצרת נכס דיגיטלי מרהיב ביופיו עם תכנים מעניינים המספרים על העסק המדהים שלך, תוכלי להתחיל לעבוד על הנוכחות שלך בדיגיטל קצת יותר לעומק. מבחינה מעשית, זה אומר להיות פעילה בפורומים משותפים של בעלות עסקים ולהכיר את העסק שלך לעסקים נוספים, או בפורומים חברתיים (כן, פורומים כשרים ללא קשר לרשתות חברתיות) שתוכלי להציג שם את שירותייך והמוצרים שלך. כמו כן, פרסום בתקציב קטן יוכל לתת לך חשיפה גדולה במקומות כמו רשימות תפוצה עם עשרות אלפי נמענים, בסטטוסים למינהם ועוד. אם התקציב שלך מוגבל, את יכולה להתמקד באירועים שונים ולהתאים פרסום ייעודי רק לפני זמנים כמו חגים, עונות השנה ואפילו לתת התייחסות מיוחדת ל"עונת החתונות והכלות". את המלל והתמונה בפרסומים בחרי בהתאם לנושא אותו את מקדמת.
3. קופונים אצל בעלות מקצוע משלימות
דרך מקורית נוספת להגיע לקהל חדש היא דרך קופונים לטיפולי יופי אותם את מניחה אצל בעלות מקצוע שונות מתחום היופי, אל שהנישה שלהן לא מספקת את מה שאת נותנת. שיתוף פעולה כזה יכול לתת לשני הצדדים מגוון חדש של לקוחות המגיעות באופן קבוע אחרי קבלת הקופון. בעלות עסק רבות עושות שימוש בכלי זה לפרסום העסק שלהן ומשם צומחות וגדלות במהירות. אך מה – זכרי שאסור לך לתת תחושה ללקוחה שאם היא שילמה מעט- היא תקבל מעט. להיפך, תשאירי אותה עם רצון לחזור אלייך שוב ושוב כי השירות שלך היה כל-כך טוב, מושקע ומהנה.
4. המלצה מפה לאוזן
כולם יודעים שההמלצה הכי טובה היא מבעל ניסיון. בעבר, הפרסום של נותנות שירות בתחום הביוטי התבסס בעיקר על חברה שהמליצה לחברה וכך נוצר לעסק מאגר לקוחות גדול ללא שום צורך בפרסום. שיווק מסוג זה עדיין עובד מצוין- בכל התחומים. לכן, חשוב שתשאירי כל לקוחה שמגיעה אלייך עם "טעם של עוד". השקיעי בשירות שאת נותנת לה בסבר פנים יפות, הסבירי ללקוחה מה את עושה ולמה, ובכללי- דעי לתת לה תחושה של לקוחה – חברה. לקוחה מרוצה כזאת תביא עימה עוד הרבה לקוחות מרוצות מפה לאוזן.
5. פרסום מבצעים בתקופות מתאימות
פרסום נוסף עקיף הוא פרסום בסגנון "חברה מביאה חברה". הציעי לכל לקוחה שמגיעה אלייך קופון, בו את מציעה על כל לקוחה חדשה שהיא מביאה, שהיא תקבל טיפול או מוצר מתנה, או לחילופין- הנחה משמעותית בביקור הבא שלה. חשבי מה יגרום ללקוחות שלך לגרום להן להמליץ לחברות שלהן עלייך.
אני מאמינה שאם תיישמי את הדרכים שנתתי כאן, אפילו חלק מהם – מהר מאוד תוכלי לראות תוצאות פרסומיות יחד עם לקוחות חדשות שמביאות איתן עוד חברות!